Saturday, March 14, 2009

BANGGAnya aku menjadi ANAK JOHOR!!!

Bangganya aku menjadi anak johor,
Mempunyai menteri pelajaran,
Yang begitu lantang mempertahankan PPSMI,
Walaupun yang akan menjadi mangsanya
ialah bahasa melayu anak-anak melayu.

Bangganya aku menjadi anak johor,
Mempunyai menteri keselamatan dalam negeri,
Yang begitu yakin mempertahankan ISA,
Walaupun ISA itu suatu bentuk kekejaman,
Dan bertentangan dengan agamanya.

Bangganya aku menjadi anak johor,
Yang begitu setia dengan UMNO,
Walaupun hidup makin hari makin tersepit,
Untuk kesenangan pemimpin,
Kami sanggup berkorban.

Bangganya aku menjadi anak johor,
Yang mempunyai pemuda umno yang
begitu lantang mengutuk penghinaan raja,
tetapi lupa penghinaan raja bermula dari partinya sendiri,
dari dulu hingga kini.



Bangganya aku menjadi anak johor,
Kerana negeriku hak milik umno,
Dulu kini dan selamanya,
BANGGANYA AKU!!!!

No comments:

Post a Comment